Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs

Novi Sad
03.07.2019.
10:12 > 20:59
Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadu, jedini koji u Vojvodini školuje buduće nastavnike i profesore iz oblasti prirodnih nauka, u ovoj upisnoj godini studija doživeo je debakl.
  • Vladan

    04.07.2020 19:45
    PMF, upis
    Imao sam veliku želju upisati matematiku na PMF ali posle svih ovih komentara baš se loše osećam, skroz besmisleno zvuči.
  • Mata

    13.01.2020 03:22
    Ono što zaista jeste
    Ja sam završio PMF za nastavnika matematike koje je "deficitarno zanimanje" i koji pored svih svojih kvalifikacija moram da se borim za normu i stalan posao. Radim već duže vreme na nepunoj normi i samo mogu da kažem da zapošljavanje nastavnika sa jedne strane i ova priča o deficitarnim kadrovima sa druge nemaju blage veze jedno sa drugim. Bukvalno, posao nastavnika može da radi ogroman broj ljudi koji se eto samo malo nešto prekvalifikuju i postanu nastavnici i kao takve ih škole i zapošljavaju. Ja u potpunosti razumem te mlade ljude, jer u realnom životu kada bi i završili neki od nastavnih smerova, jednostavno ne bi bilo nigde mesta za njih ili bi se dosta napatili da do istog i dođu, bez obzira što se po medijima priča da je "veliki deficit nastavnih kadrova". U realnosti prosvetna inspekcija ih ne štiti, direktori ih omalovažavaju, doškolovane kolege im se podsmevaju, a mnogi učenici sa roditeljima se nad njima iživljavaju.
    Svaki onaj koji je završio nastavni smer u gotovo istoj poziciji kao i onaj koji je završio neki njemu bliski smer i koji se uz par ispita našao u poziciji profesora.
    Na primer, matematiku pored matematičara mogu predavati i informatičari, finansijski matematičari, doškolovane učiteljice, pa i u krajnjem slučaju inžinjeri. Još ako ima i koju godinu staža više od tebe, možeš mu samo pljunuti pod prozor.
    I ja sada razmišljam da mi je bilo mnogo pametnije da sam možda upisao za nekog informatičara ili inžinjera, pa da onda biram gde da radim.
  • Student

    06.09.2019 14:16
    PMF - Biologija i Ekologija
    NIje toliko do sistema koliko je do profesora na fakultetu.

    Raspitajte se kolika je prolaznost na ispitima kod profesorice Vesne Milankov.
    Imate studente koji su na bensedinima i ostalim neznim supstancama danima pred njen ispit.

    Zna se to sve, neko na fakultetu uporno okrece glavu na drugu stranu.
    Zasluzili su da im se niko ne upise na prvu godinu studija, neka sede u praznim ucionicama i neka se dive svom liku i delu, strucnjaci! :D
  • Aleksandar

    27.07.2019 19:10
    Objasnjenje zasto se ovo desil
    Da probam ukratko da objasnim ljudima koji ne znaju sta je PMF kao institucija. Ja kao bivsi student i sada vec profesor cu vam dati moje licno misljenje o svemu ovome.
    1. Ovo ne treba nikoga da cudi jer ako gledamo na nivou cele drzave koliko mladih i talentovanih ljudi odlazi odavde, naravno da ne zeli da provede 5 godina na pmf-u i da radi za 400-500e maksimalno mesecno i da prezivljava, a zna da je sposoban za mnogo vise. Ja sam radio u srednjoj skoli, nisam imao punu normu zaradjivao oko 360e mesecno, tako godinu dana dok se nije vratila zamena i reko ja zajebi ti ovo, odo ja u Nemacku. I evo me sad radim u restoranu za 1700e cistih ko suza. Za nekoliko godina tako i u nadi da cu ovde naci posao u struci mnogo cu bolje proci nego u SRB.
    2. Sto se tice same institucije PMF-a, organizacija je nikakva u vezi svih stvari vezanih za same studije. Od predavanja do drzanja samih ispita a o pratkicnom radu kojeg nema nigde kod nas na departmanu za matematiku da ne govorim. Ja znam da je moja generacija slusala Geometriju, Diferencijalne jednacine i jos par predmeta samo na stolicama bez stolova. Jer je bilo toliko studenata da nismo mogli svi da stanemo.
    3. Odnos profesora i studenta je isto ocaj. Kada se uporedi standard i kvalitet same nastave sa evropskim mi smo 20 godina unazad sa obrazovanjem.
    4. Sto se tice samog znanja koje mozete da usvojite, tu vec imaju sta da ponude, vrsni su profesori. Mana je sto to nema gde da se upotrebi.
  • što

    09.07.2019 10:55
    mladi
    Što mladi da se troše, jer se kod nas samo traže "menadžeri", samo što je kod nas to preuzeto iz Američkog rečnika i ljudi nisu shvatili da kod Amerikanaca i onaj koji po ceo dan kopira ima naziv kopir menadžer. Samo kod nas se misli kako je menadžer titula poput doktora hirurga.
    Šta da rade sa fizikom ili sličnim sjajnim naukama, kod nas više nema ISTRAŽIVANJA, gde je kod nas astro fizika (bilo nekad za vreme Tita) , za profesora, nastavnika.... Vam je potrebna veza (debela).
  • promachinex

    09.07.2019 03:35
    Kancer sistema
    Ubeđen sam da je naše društvo zamorče u eksperimentu "odumiranje države" metodologijom "kontrolisanog haosa".
    Takođe, verujem da je to bliska budućnost i sudbina svih nacija.
    Sistema i normi, kako ih obično shvatamo, više nema.
    Sve je farsa: demokratija, obrazovanje, kultura, nauka, politika, tradicija, pa čak i znanje.
    Industrijskom revolucijom, stvorili smo mašine. 4.0 revolucijom, naučili smo mašine da misle, odlučuju i upravljaju.
    Ljudima je ostalo sada da trče sa i za tehnologijom. Nema više ničega, sem trke.
    A cilj, hm...

    20tak godina učih decu, i ne samo to, jer se mora od nečega i živeti...
    Sima, promachinex
  • Zdravko

    08.07.2019 12:21
    Nije problem u tome što e fizika teška, i treba da bude. Nego što niko neće da bude profesor za malu platu. A što se tiče Departmana za geografiju da se ne lažemo među nama studentima se uvek znala rang lista po sposobnostima i težini studija, matematika i fizika su prve, onda sledi biologija i hemija, informatika je isto tu negde, a geografija je, čast izuzecima, uglavnom krš i lom. Ko ne veruje neka ode do studentske i neka traži poene iz srednje škole da vidi ko je šta doneo od znanja. BTW i vi novinari da ste pošteni otišli bi da se malo raspitate a komentari su vam kao da ih lično piše FTN.
  • Nina

    08.07.2019 11:04
    Samo licno i samo ja
    Kao i uvek sve se uopstava i uvek je licno!
    Odavno u truloj drzavi Srbiji koja je nekom majka a nekom maceha vlada Mita i Korupcija!
    Svih oblika!
    "Teski" hehe , medjupartijski ,komsijski,rodjacki odnosi- za nas magarce!
    Nema zakona ,amandmana....bez rupa!
    Tako i Srbija -Ementaler!
    Ali mi ,narod, smo.....
    Kad ukljucimo mozak ,edukujemo se, a pre svega naucimo da ono sto je potrebno meni treba svim gradjanima Srbije, onda ce drzava Srbija biti majka svih gradjana, jer ce biti potrebna sva zanimanja koja postoje ,a ne samo politicar,IT strucnjak, ili lekar....kojima mito da 500 evrica!Sram da vas bude!
    Dotle plivajmo i davimo se u isto vreme ,isfrustrirani bolesni i besno-bahati....
    Gledajmo rialiti...Citajmo novine...
    A jednog dana a to je skoro, ostati samo penzioneri i politicari pa cemo raditi do 1000 . !!!
    Sjajna buducnost nebeskog naroda!!!

  • Nije

    06.07.2019 23:39
    Ok
    Zasto bi iko upisao smer sa kojim ne mozes da se zaposlis? Zar nije opste poznato da se poslovi u skolama dobijaju preko veze? U slucaju da se zaposlis radis u ocajnim uslovima sa nevaspitanom decom i vrlo upitnim kolektivom.. Jezivo stanje u obrazovanju, potpuno treba rasformisati u ovakvom obliku i probati nesto drugo.
  • Pomoć

    06.07.2019 13:51
    Da li neko može da mi kaže kada se završi za diplomirani geograf bira se između dva modula, geoekologija i geoinformatika, zanima me gde se mogu posle zaposliti sa tim znanjima?
  • teribl

    06.07.2019 09:06
    nisam robot
    Muka mi je više od "intelektualaca" sa pošteno (ali stvarno) završenim državnim fakultetima koji ne znaju nijedan strani jezik, i kad nemaju Guglovu ikonicu na monitoru kažu da nemaju internet. Sve fakultete privatizovati po hitnom postupku, trenutno su zaista debilane.
  • Ako ako

    05.07.2019 23:45
    Profesorka
    čekaju ih već Švabe
    neka, neka
    kako narod više ceni vozača nego profesora - vozači vam i predaju, samo glupi ne znaju
    radila sam ja 5 g., a sad sam preko
    a Srbija neka trpi, ćuti, kuka, ćuti, mrzi, zavidi i sl.
    neće valjda da uči od Rumuna koji su Čaušeskuove pred zid
  • Bob Rock

    05.07.2019 22:39
    @Мунгос
    Hvala na ispravkama, i pojašnjenja vezano za za "Pokondirene Tikve", s tim da bih u toj situaciji onda pre pisao sve malim slovom. Omaklo mi se i za Evropsku Uniju, i hvala na ispravci, povešću računa da mi se ne ponavlja takva greška.

    Međutim, preostale tri moje ispravke i dalje stoje na mestu. Hajde sad prihvatite nešto i Vi. Nisam ovde ja taj kome smeta što neko koristi odsek, već ste to Vi kad neko koristi reč "departman", namećete ljudima svoje neke stavove. A za otsek i somovima na bućku je dobar vic. :)

    Imate neku paranoju prema Evropskoj Uniji, i bilo čemu zapadnom. Nije taj EU zakon dozvolio kolačiće, oni su korišćeni i ranije. Suština tog zakona je da ne sme neko da skladišti kolačiće na Vašem kompjuteru bez Vaše dozvole, njega da nema, dobili biste kolačiće ko bela lala, i pogledali biste video klip. Ili nije bitno da li će neko za ime svoje ustanove koristi reč departman ili odsek, ali je bitno da mu niko ne nameće svoje stavove.

    Ne moram ja da se fokusiran na Vaš pravopis da bi ljudi videli da lupate ko Maksim po diviziji. Vide oni to i sami.
  • Dzo

    05.07.2019 20:18
    Nepotizam i stranacko napredovanje na fakultetima u NS. Ni N od nauke.
  • Brus Vilis

    05.07.2019 17:29
    Kada se na dva smera upišu 3 studenta ne trebaju ti drugi argumenti za smenu celokupnog rukovodstva PMF-a.
  • Мунгос

    05.07.2019 16:12
    @ Bob Rock,
    Кад неком понестане аргумената, он онда прелази на предавања о моралу и правопису. И то на област за коју није баш квалификован, ево то је приметила и поштована колегиница „jana“.
    Сајт је нудио колачиће по принципу „Узми или остави“, оставио је само могућност „ОК“ без које није дозвољавао преглед сајта. Безобразлук ЕУ закона. Код мене се мало прешао, јер ми је створио аверзију према Покондиреним Тиквама, тако да нисам хтео да загађујем бровсер.
    „Отсек“ је био мамац, као бућка за сомове. Да се јаве они који својим исправљањем показују да одлично знају за реч „одсек“ и шта она значи. И тиме признају да су ту реч избацили из употребе само зато да би уместо ње употребили неку реч „департман“ наравно не фали јој ништа, а шта би јој фалило, која им изгледа господски. Тако раде малограђани и Покондирене Тикве. Вероватно ћете у скоријој будућности захтевати од Европског комесаријата да изда директиву да морамо употребљавати реч „апартман“ уместо речи „стан“, јер је апартман права господска реч, цео Париз и Лондон је употребљава.
    Џаба ти знање из правописа, када оно није напредно (advanced). Ниси приметио да је „покондирена тиква“ написана као властита именица. Име и презиме. Као „Bob Rock“. То би био неки alijas, многи имају по два или више имена.
    Зато ви и пишете „Европска унија“, сматрате да то није никаква држава, него само једна унија – скуп. Ја је међутим веома ценим, па јој по правопису пишем и презиме великим словом.
  • Saša

    05.07.2019 15:17
    @bob rock
    U pravu je @maka u potpunosti! Ove godine je bilo nešto teže nego inače,zatežu očito. Samo jedna učenica sa 60 poena a svetski prvak sa 34 itd. Ne bih ni da pominjem ove iz mat. gimnazije. Ipak, bi se trebalo malo zapitati.
  • Tamara

    05.07.2019 13:44
    Naravno, prosveta je degradirana, pre svega od strane države, i ovo je logičan sled.
    Država stvara neobrazovane podanike.
  • Nikada Penzos

    05.07.2019 13:40
    Prve generacije nastavnika PMF-a (1950-1953-ce godiste) bi vec bila u penziji da skoro nije omoguceno angazovanje do 70-e godine zivota. Ti ljudi su ceo svoj bezbrizni, uglavnom neradnicki, vek iskreno verovali da je PMF i napravljen iskljucivo zarad njihovog zaposlenja. Niko od njih nece u penziju sa 65. Svi traze produzenje, koje sami sebi odobravaju. A i sto bi isli u penziju? Ionako rade koliko i sa svojih 30 (dok nisu naucili gradivo koje i dan danas predaju). Dakle - nista. Tako moze dovijeka. Ostavite ih na miru. Nihove plate i nisu neki trosak, a uglavnom se i radi o pristojnim ljudima (mislim na ponasanje u prodavnici, na pijaci, u saobracaju,...).
  • jana

    05.07.2019 12:28
    @bob rock
    pa kad smo već kod jezika i pravopisa, nisu SAJTEVI nego SAJTOVI
  • AKA

    05.07.2019 12:21
    Struka
    Ima na PMF-u i odličnih profesora. Dr Aleksandar Pavlović sa departmana za matematiku i informatiku je sjajan profesor
  • Bob Rock

    05.07.2019 12:19
    @Milica
    Nastavnici matematike su traženi, traže ih direktori škola, ali ih ne traži naša država. Neće da im da zaposlenje na neodređeno, da bi uštedeli koji dinar što bi ih preko leta plaćali, a da bi hijene više imale plena da dele među sobom.

    @Matematicar
    U matematici nije dovoljno preći celu svesku, važnije je razumeti dobro gradivo, i steći veštinu rešavanja određenih problema. Nije to kao kad se uči rimsko pravo. Za pismeni deo ispita ili kolokvijum neophodno je vežbati, ne preći svesku od korice do korice.
  • Bob Rock

    05.07.2019 12:11
    @Мунгос
    Joj, koliko se ti blamiraš, a praviš se pametniji od svih.

    1. Kolačići, odnosno cookies, su fajlovi koje razni sajtevi od kad ikad ostavljaju na tvom kompjuteru prilikom posećivanja. Na nekim sajtevima na primer da bi ostalo ulogovan sajt sačuva "kolačić" na tvom kompjuteru. Po novom EU zakonu sajtevi su dužni da obaveštavaju korisnika da sajt koristi kolačiće, i da sajt ništa ne sme da skladišti bez korisnikove saglasnosti. Kolačiće lako obrišeš iz browsera ako želiš, i ideš dalje.

    2. Ne kaže se otsek, nego odsek.

    3. Reči departman ne fali baš ništa.

    4. Vidim da si i ti potpao pod zapadni uticaj, čim pišeš "Pokondirena Tikva". To se po američkom pravopisu povećava prvo slovo skoro svih reči u nazivu ili naslovu nečega. Po srpskom pravopisu se piše "Pokondirena tikva", zato što tikva nije vlastita imenica, a reč "pokondirena" je prva u naslovu Sterijinog dela. Sa druge strane, Englezi pišu naslove slično kao mi.

    Lep pozdrav.
  • Rajo

    05.07.2019 10:05
    Bolje kupi
    Pa što da upisuju državne , bolje da kupe diplomu privatnog fakulteta, i tako uštede vreme.
  • Milorad

    05.07.2019 08:52
    Liman
    Aj zaposlimo jos ljudi na hemiji, i ostavimo penzionere da sede tamo i piju kaficu pa ce mozda biti bolje naredne godine....
  • Мунгос

    05.07.2019 07:57
    @ /,
    Врло поштено са твоје стране, кунеш се у оне чију валуту носиш у џепу. Надам се да им и верно служиш.
    Иначе, делујете веома паметни зато што студирате у департману. Била једном једна Покондирена Тиква. Увек актуелна.
  • Beda

    05.07.2019 05:10
    Ovo je sada postala zemlja bez obrazovanja, bez organizacije, bez razuma, bez poštenja , bez morala , bez obraza, bez pravde , bez smisla, u kojoj je jedina vrednost novac i državni budžet za koje se očekuje da se da i život ako treba.
    Zemlja lažnih idola, šljama, laži, političkih manipulacija, nekulture, agresije, nemorala, prostačenja, lažnih vrednosti, gladi - jer u suprotnom ne bi svi išli na jedno jedino zanimanje.
    Zemlja bez zanimanja bez pravih profesionalaca.
    Zemlja iz koje se beži.
    Zemlja u koja je genocidna prema svima koji nisu članovi određw je stranke.
  • Joel

    04.07.2019 22:22
    A zato prodaja diploma u Kamenici ide kao alva.
  • /

    04.07.2019 19:21
    /
    Мунгос
    pa to ti je sve kao sa dolarom ili evrom.
    mozes se kuneti u rusiju ali se u dzepu cuvaju evri i dolari

    tako je i sa otsecima, mozes biti desnicar ali vise vam iponuje rad u departmanu
  • Student

    04.07.2019 15:39
    Svi su drugi krivi, samo oni nisu. Konkretno za profesore matematike nije tačno da nisu traženi. Takođe, postoji smer primenjena matematika sa kojim ima posla i plate su visoke. Međutim, ni tamo nije popunjeno ni 50% predviđenih mesta. Baš me zanima ko im je tu kriv. Lakše je upirati prstom u druge, nego menjati nešto na fakultetu. Studenti su im najgora reklama i ovako mali broj budućih studenata nije nikakvo iznenađenje.
  • Sara

    04.07.2019 14:52
    PMF ne bi preporučila na najgorem neprijatelju da upise!
  • Zoka

    04.07.2019 14:42
    Očaj
    Kada sam upisivala ovaj fakultet imala sam zelju da nakon zavrsenih osnovnih studija upisem master Profesor matematike. Koji je prosle godine iznenada ukinut. I sada ako zelite da nastavite skolovanje i da imate diplomu sa kojom mozete da radite u školi morate da se prebacite na neke nove programe. U mom informatoru koji sam platila 600din prilikom upisa postoji spisak smerova koji se sada iznenada u sred mog skolovanje ukidaju. Oke da sam veciti student pa ajde za 10 godina promene se neke stvari. Ali da vi meni pred kraj studiranja menjate sve programe i terate da prelazim na nove je čist bezobrazluk. Ako imam zaostele ispite ne mogu vise da ih slusam jer ne postoje, polazete jos dodatnih predmeta kao neku razliku itd.. Samo da biste studirali citavu vecnost i placali plate profesorima jer novih studenata nema. Jos se zaduzeni za katedru za matematiku cude sto svi studenti nisu presli na nove programe u zadnjoj godini studija, i sad ne znaju sta da rade sa vama. Pa OK.
  • Loše škole

    04.07.2019 14:25

    Propala nam je privreda pa ne može da "usisa" ni jedan kadar. Propale nam škole od popuštanja kriterijuma jer roditelji žele petice iz fizike i matematike a na znanje. Deca znaju da je fiziku lako upisati ali fizika nije laka za one koji nemaju predznanje .Tacka. Sa fizikom u civilizovanom svetu može puno poslova da se radi pa izmedju ostalog i da se programira. Ali, programeri mogu samo da programiraju i nista drugo. Ne znaju fiziku.Neće svi da se bave programiranjem.
    Društvo mora da neguje fundamentalne nauke. Ako ne budemo ucili strucnjake za fiziku ko ce vas dragi moji "zraciti" kad se razbolite; ko ce razvijati ovo malo nauke sto nam je ostalo. Nece Mindzament; PR, HR Gastronomi ( ne nauce ni da kuvaju) Ako ne poboljsamo izucavanje prirodnih nauka u osnovnim i srednjim skolama bojim se da cemo svetlo vrlo brzo ugasiti u celoj Srbiji. Znate jedan je Novak Djokovic koji udaranjem loptice (ne podcenjujem) može da se vine u visine. Da se vines fizikom u visine treba puno više. Za našu decu samo je Djoković idol. Nekad su to bili piloti, kosmonauti, nuklerni fizicari.... Pitajte Francuze kako oni uce fiziku. Dobro je uce jer još uvek imaju jeftinu nukleranu energiju a bez incidenata. Ne može to bez stručnjak
  • Milica

    04.07.2019 14:25
    Posla u školama i sa decom ima. Profesori matematike i fizike su izuzetno trazeni. A zasto ih nema? Kao profesori pomenutih predmeta u školama rade osobe koje su zavrsile elektrotehniku, programiranje, informatiku, pa čak i saobraćaj... jer eto u odnosu na studente PMF-a imaju petu godinu studija koja je neophodna za rad u školi.
    A profesori na ovom fakultetu vam ubiju zivot i zelju za bilo čine radije cete ostatak zivota raditi na pijaci nego zavrsiti tu jednu godiu i raditi sa decom i posao koji istinski volite i zbog koga ste i upisali PMF. Slušala sam mnoga iskustva sa raznih fakulteta, a ovo je ubedljivo jedan od najgorih fakulteta u zemlji sto se tiče odnosa prema studentima.
  • srecna

    04.07.2019 14:10
    Drago mi je sto je objavljen jedan ovakav članak. Mislila sam da je stanje uzasno samo na mom departmanu, ali sada kad čitam komentare vidim da je problem na celom faksu.
    Nadam se da će mozda i neki profesori ili asistenti pročitati komentare, videti stavove studetata i pravu sliku svog fakulteta.
  • FTN vs PMF profesor

    04.07.2019 14:00
    Suština uratko
    Na PMFu su plate fiksne, na FTNu zavise od broja studenata. Posledica: na PMFu nastavnike boli uvo da li će biti studenata, na FTNu se svi ubijaju da privuku što više. Posledica toga je da su na FTNu programi atraktivniji i bolje prilagođeni tržištu, ali slabijeg kvaliteta, a na PMFu obrnuto.
  • Kostunica

    04.07.2019 13:46
    Kako sejes, tako zanjes
    Cinjenica je da je opste stanje u drustvu katastrofalno, u dosta skola radi neodgovarajuci kadar, na zamenu dolaze studenti koji nisu polozili osnovne strucne predmete, seminari nastavnika su gubljenje vremena itd. Uglavnom, u prosvetu odu losiji studenti jer su oni bolji vec otisli u inostranstvo.
    Na sva losa dogadjanja u drustvu, rukovodstvo PMF-a mudro cuti, ne zeleci da skrene paznju na sebe kako neko ne bi poceo da "cacka" po rabotama koje se tamo desavaju.

    Druga stvar je zasluga samog PMF-a za ovako los upis, tj. onih koji treba da kreiraju politiku fakulteta kako bi se srednjoskolci motivisali za studije. Treba nesto konkretno ponuditi, npr. strucne boravke, nagrade, stipendije i sl. a toga nema. Koliko se dalo zakljuciti iz ranijih napisa u vezi sa aferom izbora direktora na Departmanu za fiziku, PMF ima dovoljno sopstvenih sredstava da se neke od tih stvari odrade. Ipak, vaznije je da odredjeni broj ljudi stavi novac u dzepove od kojih neki imaju 70+ godina no i dalje, zajedno sa profesorima koji nece u penziju predstavljaju "udarnu snagu" i neiscrpan izvor kreativnosti vodjenja politike PMF-a. To je naopaka politika, nastava mu dodje kao nuzno zlo.
    O nepotizmu i primanju kadra koji je spreman da glasa i podrzi sve ne vredi ni govoriti, sve je jasno. Stanje moze samo da se pogorsava i Osnivac PMF-a ce jednom morati da odreaguje, da razmisli da li je ovakav PMF uopste potreban.


  • Mika

    04.07.2019 13:37
    Mene cudi da se iko i prijavio. Zatvaraj tu jazbinu, pod hitno.
  • Pera

    04.07.2019 13:34
    Konačno
    Ne da je ovo normalan sled događaja, već je pojedine smerove trebalo prekinuti od strane samog PMFa. Neophodno je uskladiti potrebe za nekim zanimanjima. Ovako je sve bacanje vremena i para. Jedan sam od davno diplomiranih. Sve pohvale za organizaciju samog programa, stručnost i rad profesora, ali.... Život je počeo tek posle diplomiranje! Veća je verovatno a dobiti npr. 7.na lotou nego naći posao u prosveti
  • Мунгос

    04.07.2019 13:30
    Мора да је стање оволико лоше,
    чим Отсек називате тако рогобатно Департман.
  • Student

    04.07.2019 12:49
    Pmf
    Nadam se, da se ova situacija nece obiti o glavu trenutnim studentima. I da ovo nece kulminirati u poskupljenje skolarine, prijave ispita, overe semestra, ili jos vece nemogućnosti polaganja ispita kako bi cirkulisala veca kolicima novca na fakultetu.
    Ili da ce doci do jos neke promene programa i smerova, posto za 4 godine mog studiranja promenjena su 3 programa i ne znam koliko pravilnika.
    Shvatite da nije problem u programu, trzistu rada, ceni skolarine... Vec u odnosu fakulteta prema sopstvenim studentima!
  • Mini

    04.07.2019 12:00
    Kolektiv departmana za matematiku treba da zna da su mu trenutni studenti najbolja reklama. Dzabe njima sve promocije fakulteta, gostovanja po emisijama, bezplatna priprema, program budi student jedan dan itd.
    Kad ako srednjoskolac pita studenta na pmf-u za iskustva i savete 95% studenta ce reagovati sa: "bezi odavde" , "nisi lud da ovo upises" , "ne treba ti ovo" , "ovde je gore nego u paklu",..
  • Profesor hemije

    04.07.2019 11:45
    Teško je naći posao u prosveti
    Završila sam fakultet u oktobru 2018godine-smer master profesor hemije u trajanju od 5godina i od tada tražim posao. Bila sam na kratkoj zameni od tri meseca ,profesora koji je otišao u penziju. Moje časove su preuzele dve profesorke koje su po struci diplomirani hemičari i koje su bile za stalno zaposlene.U školi u kojoj sam ja radila one su imale po 30%,a ostalih 70%u drugim školama.Ja sam imala 50%. Njima je više odgovaralo da budu u školi u kojoj sam ja radila,tako ih je škola i pre završetka upisa i formiranja odeljenja bodovala kao tehnološke viškove da bi mogle da preuzmu moje časove.Da ne pričam da u školi rade još dva profesora-tehnologa koji predaju fiziku i hemiju. Moj zaključak je da se u školama svašta radi i da je posao konkretno profesora hemije jako teško naći ,pa nije ni čudo što deca ne žele da upisuju smer za koji ne mogu naći posao,iako se u vestima predstavlja kao deficitarno zanimanje,ono to zapravo i nije.U školama niko ne vrši kontrolu ,pa može da radi ko hoće. Kod moje drugarice u školi radi nastavnica fizike tri godine sa srednjom školom.Kada im je upala inspekcija oni su podmetnuli diplomu od moje drugarice takođe,master profesora hemije koja je bila na zameni.Konktetno meni nije bitna plata ,već mi je bitno da radim.
  • Matematicar

    04.07.2019 11:43
    PMF
    Studiram na ovom fakultetu vec 5 godina i neopisivo mi je drago zbog ovog stanja. Nije problem u obrazovanju u osnovnim i srednjim skolama, vec u oprazovanju na ovom fakultetu. Mozda da sami cene svoj fakultet i svoje studente ne bi doslo do ovoga.
    Teorijski ispiti treba da se prolazu po cuvenoj bolonji a od 40 ispita pozda 5 polazete na taj nacin. Profesori i asistenti uzivaju da se "izivljavaju" nad studentima jer im se moze. Na ispitima i kolokvijumima(koji su retki) izmisljaju toplu vodu. Mozete preci svo gradivo i vise od toga i da ne bude dovoljno za prolaz. I onda se prvih par godina pitate jeste li retardirani i sta vam fali... A onda shvatite da nije u vama problem, vec u nastavnom kadru na fakultetu.
  • pmf

    04.07.2019 11:40
    ogorčen student
    Više se ne istražuje pre pisanja članka za novine? Da li ste znali da je PMF uveo nove profesorske smerove prošle godine koji traju 5 godina? Posle tih 5 godina se dobija zvanje master, ali ko je spreman sebe da obaveze da ce studirati 5 godina na jednom fakultetu bez mogućnosti prekvalifikacije ili odlaska na master na neki drugi fakultet?
    Koliko sam pročitala (pisalo je na vratima fakulteta, da ste se potrudili da odete tamo i Vi biste pročitali), jako malo se ljudi prijavilo i na ostale smerove a ne samo profesorski. Zašto je to tako?
    Koliko zapravo znate o PMF-u? Da li znate da svake godine uvode nešto novo-cenovnik (prijava ispita 2000rsd); smanjenje broja i dužine ispitnih rokova; uvođenje novih predmeta koji se moraju odslušati; ukidanje drugih predmeta; nedostatak profesora koji bi predavali određene predmete (koji stoje u planu i programu); prebacivanje sa 3+2 na 4+1 program usred studija; donošenje odluka u oktobru u vezi kumulativnog budžeta, ili da li je potrebo 48 ili 60 bodova za budžet, kad se većna studenata već upisala na sledeću godinu studija; nepoloženi ispiti iz prethodne godine se opet moraju prijavljivati (a time i plaćati) i slušati, itd. Neću ni da spominjem ovaj sistem kvazi-Bolonje, nepostojeću literaturu za određene predmete, aparaturu u laboratorijuma iz praistorije, itd..
    Sad mi Vi recite da li je problem u nezainteresovanoj omladini ili u samoj ustanovi?
  • Bole

    04.07.2019 11:38
    Profesor geografije
    Suština bolonjskog školovanja je kontinuirani rad i to su na geografiji shvatili i precizno implementirali. Zakonska obaveza je ispit na kraju, za bar 30 od 70 bodova, kao i bar 50% predispitnih. A kada završite, ne možete svi očekivati posao u Novom Sadu. Ne radi samo onaj ko neće da radi.
  • Bole

    04.07.2019 11:32
    Srednja škola
    Upišeš geografiju, sigurno si na budžetu, a posle godinu dana, ako si dao sve ispite, podneseš molbu i pređeš na turizam.
  • Nina

    04.07.2019 11:30
    Student pmf-a
    Iskreno fakultet je i zasluzio ovo. Ne cene i ne postuju ni studente koje imaju, niko i ne treba vise da upisuje PMF. Organizacija fakulteta nula, pedagoški stavovi pojedinih profesora nula, odnos prema studentima očajan, ne cene se dovoljno pedagoški predmeti na fakultetu, fakultet ne pruza nikakvu praksu studentima, školujete se 4 godine (teorijski) za profesora i imate mozda 5 dana interakcije sa decom,..
    Stav direktora departmana za matematiku je: "BOLJE DA UPISE I 5 PRAVIH MATEMATICARA NEGO 70 PROSECNIK", nadam se da ovi rezultati zadovoljavaju njegova uverenja.
    Učenici koji dolaze na PMF konkretno na departman za matematiku ako su zavrsili neku strucnu srednju skolu se smatraju nizom vrstom i gledaju sa visine, kao da im nesto fali.
    Ljudi koji upravljaju departmanom za matematiku moraju da shvate da koliko god da su strucnjaci u svojim oblastima nule su u organizaciji i rukovodstvu.
  • Profesor geografije

    04.07.2019 10:44
    Na Pmf se i vazduh koji udišeš u njihovoj obrazovnoj ustanovi naplaćuje. Korupcija na vrhuncu. Pojedini umišljeni profesori na Departmanu za geografiju,turizam i hotelijerstvo, smer profesor geografije su umislili da im studenti studiraju nuklearnu fiziku, pa od svojih predmeta prave spektakl (cirkus), umesto da olakšaju studentima jer im svakako budući profesori uče iz zastarelih knjiga, oni su smislili svoju bolonju. A to je da pored 2 ili 3 kolokvijima, seminarskog rada, student ima još i usmeno ispit, sa izvlačenjem 3 pitanja. Preveliko cimanje,i gomilu nepotrebnih informacija. A sa tom istom diplomom ne možeš ništa, čekićaš na birou godinama, nerviraš se, a kad odboluješ, zasučeš rukave, zaboraviš koliko si učio, itd i zaposliš se u butiku, na pijaci, u prodavnici, u Lidl, ili spremaš stanove, uslužno peglaš, budeš bebisiterka itd i sl.
  • Bole

    04.07.2019 09:43
    PMF je pre desetak godina mnogo ulagao u svoj brend i pokrenuo aktivnosti tako da je narastao broj studenata. Sada, sa ovom ekipom u rukovodstvu zadovoljnom sa samom sobom, nnema ga nigde. Uz to, zašto bi neko studirao profesorski smer i time sebe ograničio, kada to može raditi i sa drugim usmerenjem, sa kojim može raditi i druge stvari. Vreme je da se odluče koja će usmerenja školovati, a koja će privremeno zamrznuti.
  • Neko

    04.07.2019 09:33
    Treba deci i negovati ljubav prema tim naukama, fizici i hemiji, a nažalost kadar u gimnazijama je.. pa.. Najblaže rečeno loš i bez nadzora, o kompetenciji da ne pričamo.. Jeste plata loša, itd, ali mislim da je interesovanje za sve studije koje uključuju ljubav i zanimanje za pomenute nauke i njihovu primenu opao jer se deci koja itekako mogu i razumeju zgadi predmet.. Mislite o tome..
  • Alexa

    04.07.2019 09:30
    @Srednja škola
    Drago dete, upiši bilo šta na FTN i nemački pored toga. Uči redovno, preko leta radi prakse po firmama mesec, dva. Za 4 godine ćeš imati već nešto u CV i ozbiljno naučen drugi strani jezik (pod pretpostavkom da engleski znaš i da ćeš ga učiti dalje), i mnoga vrata će ti biti otvorena u startu samom, pre nego sa turizmom ili geografijom. Ne mora to da znači da ideš napolje. Najveće kompanije u Srbiji koje nude pristojne plate i pristojne uslove rada su sa nemačkog govornog područija.
  • Steva

    04.07.2019 09:20
    Mene su debilcine na PMF terale da ucim modulu 2 i jos neke egzotike samo sto im se moze. A kada sam se zaposlio u industriji ono prc! Trazi se C++ I da si spreman da radiš u svakom alatu koji zavrsava posao. Potpuni kontrast sa prof Djurom i njegovom klikom koji mrzi nesto pa zato to ne treba uciti! Trebalo mi je truda da ukapiram da nema losih alata i jezika nego su ljudi razmazeni. Kada ti plata i posao zavise od toga sta napravis brzo shvatis koliko vremena se gubi na gluposti tokom studija. E sad bilo je i jako korisnih predmeta, ne bi verovao ali analiza i lin algebra mi trebaju na poslu svaki dan zbog nekih modela, i SPA koji sam mrzeo mi je sada glavna stvar. Ali recimo sto mi smeta, na izbornim projektima prof nisu dovoljno trazili da se uradi sve do kraja nego daju 6 i 7 a na poslu ako tako skrnavo uradils projekat letis iz firme.
  • Ludilo u stali

    04.07.2019 09:03
    Svi vas uce da budete rob, skola, fakultet, diplome, gluposti...treba biti praktican, pametan, disciplinovan, imati cilj da zaradite do 40g zivota dovoljno novca da on radi za vas a ne vi za njega.. a vi u prirodi, sport, disanje, opustanje... to je zdrav slobodan zivotni koncept...putovati, znati jezike, napraviti svoje sisteme i tokove novca i reci sistemu mars...malo ko moze razumeti, jos manje ostvariti ali svaki tupan lako osporiti
  • @srednja skola

    04.07.2019 08:59
    Bojan
    Moj savet bi ti bio da jednu godinu preskocis, da nadjes neki, bilo kakav posao u turizmu i to radis, pa onda da odlucis da li ti treba fakultet i smer turizam. Jedna godina deluje mnogo ali uopste nije. Pozdrav i srecno.
  • Hm

    04.07.2019 07:59
    Niko ne spominje korupciju na hemiji. Nekoliko ispita se ne polaže bez koverata. Odvajkada.
  • Aleksandar

    04.07.2019 07:56
    @Srednja skola
    Neces imati posao ni sa jednim od ta dva fakulteta.
  • Мунгос

    04.07.2019 07:44
    @ Hau jes no,
    Добра ти је препорука да треба сваки дан за пример гледати оно тарзанско бламирање Дубравке Филиповски. Међутим, неће да може:
    Потражио сам на датом линку, они нуде под условом да поједем неке колачиће као што педофили нуде колаче и бомбоне, побегао сам одмах.
    На свим осталим адресама које сам претражио, снимак Дубравке није дозвољен за гледање. Значи цензурисан. По свим правним нормама Европске Уније, транспарентно цензурисан.
  • opalim te g...m

    04.07.2019 06:53
    Ajd oladite, niste jedini. Sta cemo sa silnim dizajnerima, fotografima , nayovi animatorima? Gde god okrenes otvorili su taj smer. A nivo profesora je....i rusi su naucili dizajn ali srbin nikada. Iz tih struka nema posla za stalno sto znaci da stancujete probleme i to sve zato kako bi vam skola bila hoh, uposlili podobne,,, Inace ko predaje? Onaj ko ne moze da nadje posao. I takvi imbecili od profesora prave kretene sa diplomom. Sa tim nivoom predavaca izbacujete takve koji ne ispunjavaju kriterijume za frilens posao. Ceo sistem vam je nakaradan. Priznajte da ste sve zasrali.
  • Videla

    04.07.2019 06:52
    Deca
    Da mogu da kupe diplomu na prvoj pikacnoj tezgi i sto bi ucili za prosvetnu platu kada olosi i nepismene lopurde rade sta hoce u ovoj zemlji
  • Gladius et anus

    04.07.2019 05:54
    Maximus
    Ствари се полако али сигурно кристалишу јер огроман број студената, а поготово почев од 60тих година 20.века, уписивао је факултете како би побегао са села. Небројени су деценијама студирали, живели по домовима и џабалебарили по Београду и Новом Саду. Онда би се поуваљивали у канцеларије и чекали пензију. Наслеђивали су их и наслеђују њихова деца и тако у недоглед. Данас када је партија све, када она препознаје квалитет, потребно је активирати се, радити на добробит Србије. Нама предстоји тешка борба за опстанак на Косову. Ми градимо аутопутеве, имамо економски узлет и, наравно, имамо Задругу 2. Кога још заволе за ПМФ осим ако не мерка да се тамо запосли!
  • dragan perković

    04.07.2019 03:55
    A
    Odeš kupiš diplomu,kakav bre fakultet.Pitajte Tomu.
  • Neša

    04.07.2019 02:02
    Ah...
    Pre tri decenije napustio sam fakultet jer nisam mogao da podnesem da me "obrazovna institucija" uči po zastarelom obrazovnom programu. Na drugom semestru, pred punim amfiteatrom, rekoh jednom profesoru da nemam vremena za gubljenje na njega i još neke njemu slične i da žalim ostale koji su žrtva takve nakaradnosti. Studenti su mi govorili da sam lud što odlazim, a ja njima da će vremenom većina postupiti isto. Od dvadesetšestoro iz našeg razreda u srednjoj školi (bili smo proglašeni i nagrađeni za najbolje po uspehu u proteklih deset godina) koji smo upisali fakultet vremenom su odustali svi sem jednog. Četvorogodišnji faks je završio za osam godina! Pitah ga šta je naučio a on reče: "Veruj mi, ništa, i ono što sam znao zaboravio sam. Skontali smo da si postupio najpametnije, otišao si na vreme." Danas nam sistem, koga zovem Antisistem, vode lažni doktori, magistri, masteri i ostali stručnjaci sa, možda, tri razreda srednje i nepunih sedam padeža. Antisistem ne ceni talenat, znanje, rad i rezultate. On ceni sam sebe i njemu podobne. Ovo su posledice, metastaza, kraj.
  • Matematičar sa PMF

    04.07.2019 01:09
    Kao neko ko radi na fakultetu moram da kažem da se i izlaz iz srednjih škola dosta promenio. Studenti danas mnogo manje zapisuju na času, retki su oni koji nose svoje sveske, a koncizno izražavanje im je suviše mučno. Umesto toga pišu profesorima email poruke tipa "profesore nzm dali sam polozio, na spisku imam 47 bodova jer to dovoljno?" i slično. Čast izuzecima. Da je stanje na fakultetu loše, loše je, ali nemojte kriviti samo fakultet, nego malo i srednje obrazovanje i generalno situaciju u zemlji.
  • Srednja škola

    04.07.2019 00:24
    Upis na faks
    Ja želim da upišem turizam ali me mama tera na geografiju u NS. Ja se bojim da neću imati posao sa tim. Šta da radim?
  • Gradjanin

    04.07.2019 00:16
    30+djaka razbija skolstvo.
    @ProfesorUniverziteta, u pravu ste u popunosti u mnog čemu. Ali osnovna PREVARA vlasti je da povećali broj djaka u odelenju na 30+ djaka, pa je ispalo da ima viška nastavnika, i smanjuju im i od ranije mizerne platei i prete otpuštanjem.
    Da je broj djaka od 9 do 12 ili 15 kao u zemljama sa rhunskim školstvom (Finska, Singapur, Kanada, J.Koreja,...) bilo bi preko noći manjka nastavnika, plate bi morali da povećaju u prosveti, i naša deca bi dobila mnogo bolje obrazovana. A studenata na nastavničkim fakultetima u višku.
  • Magarci na konju

    03.07.2019 23:42
    Kursadžije, hello!
    4-5 poslednjih vlada učinile su da se ovde sve raspadne. Pokazale i dokazale da su prosvetari za njih poslednja rupa na svirali. Kako i neće kad su i sami poslanici polupismeni, čast izuzecima. Svi će završavati privatne škole i fakultete, svi će biti kursadžije, svi ograničeni kao Ameri koji ne znaju na geografskoj karti da prepoznaju kontinente.
  • Bob Rock

    03.07.2019 23:37
    @Maka
    O čemu pričate, prijemni na matematici je smešan. :) Teže je matematiku završiti, ali nije teško upisati. To je opšte poznato. A i da ostvari samo 30 poena od 60, opet je na budžetu. Nadam se da ste videli te zadatke, makar od pretnodnih godina, i nadam se da se Vi kao profesor ne mučite da ih rešite.
  • Biolog

    03.07.2019 23:29
    Bruka i sramota
    Na biologiji te mrcvare sa opštim predmetima kao da je od životne važnosti umesto usmeravanja. Vežbe nula, trud pofesora nula (čast izuzecima), ponašaju se kao Bogom dani. Ovo je logičan sled događaja. Pa niko neće da ga majmunišu za njegove pare.
  • Bob Rock

    03.07.2019 23:20
    Za dvopredmetne nastavnike Šuvakov kaže "ovde pričamo o osnovnoj školi". Zar to znači da oni koji završe fakultet za dvoprednog nastavnika mogu da predaju samo u osnovnoj školi, i sebe uskraćuju za mogućnost da predaju u nekoj srednjoj školi ili gimnaziji? Ili je to tako namerno izvrnuo malko da bi zvučao uverljivije?

    I sa dvopredmetnom nastavom problem ostaje. Posla nema - jer je vlast uvela zabranu zapošljavanja koja još uvek važi, i za profesore fizike, i za profesore hemije. Radi tokom škosle godine, a tokom raspusta - vidi šta ćeš tokom ta dva meseca, od čega ćeš da živiš.

    I pedagoške kompetencije su sada problem? Pa tako je kod nas bilo i ranije - i pre 30 godina. I tad su budući nastavnici učili znatno više u odnosu na ono što treba da pričaju đacima u školi, ali to ih je činilo kvalitetnijim nastavnicima. Problem je kada sve lošiji đaci dolaze na fakultet, da se školuju za nastavnike, pa dolazi do spuštanja kriterijuma, i takvi đaci počinju u školama da predaju. I naravno, oni dolaze u sukob sa roditeljima - kad roditelji uoče da im on ne priznaje tačno urađene zadatke, da traži od đaka da rade po jedinom šablonu kojim on ume da reši zadatak.

    Država mora da više ceni nastavnika, i to da pokaže novcem! Kakve stipendije, studenti moraju da znaju za šta se školuju, a to su dovoljno dobre plate.

    Ovo je samo jedna etapa u urušavanju nacije, sledeća je da vam decu ili unuke u osnovnim školama uče neznalice.
  • Maja

    03.07.2019 23:13
    Radna mesta
    Ljudi ne upisuju hemiju, fiziku i biologiju jer čekaju godinama na birou.
    Lično znam troje ljudi koji su završili hemiju i ne mogu naći posao u školi. Ne znam samo gde su to deficitarna zanimanja i gde tu predaju čak i studenti kako se to u tekstu navodi? Evo neka mi neko kaže i šaljem mu svoje prijatelje.
  • Caca

    03.07.2019 23:11
    Kada nastavnici budu bili na mestu koje im u drustvu pripada, tada ce biti i studenata koji zele da se skoluju za taj poziv. Nije rec samo o novcu, vec i o postovanju, tj. nepostojanju postovanja. S jedne strane roditelji i prezasticena deca, sa druge strane uslovi rada kao pre sto godina, sa trece strane ministarstvo koje svakih nekoliko godina prepise neciji uspesan model obrazovanja pa ga sprovodi u nasim uslovima... I svi ocekuju da nastavnik levkom deci ulije znanje u glavu. Istrazivanja pokazuju da danasnja deca nisu ni nalik deci od pre npr. dvadeset ili trideset godina, ali to niko ne uzima u obzir. I dalje se prave odeljenja od 30 djaka i uglavnom se radi sa tablom i kredom, jer to drzavu najmanje kosta. Uz to, programi na fakultetima su zastareli, a profesori nefleksibilni i nespremni da prilagode ili izmene svoje predmete.
  • dijasporac

    03.07.2019 23:09
    Ja sam u srednjoj skoli bio usmerenjak u Jovinoj gimnaziji, smer laboratorijski tehnicar za fiziku, jos tamo sredinom 80-tih. Vecina iz razreda je upisala Tehnicki fakultet, elektrotehniku i masinstvo, neki su otisli na studije tehnike u Beograd a troje je otislo ina PMF, fiziku. I svi ti na PMF-u su zavrsili studije, jedna zena radi kao nastavnica fizike u osnovnoj skoli (ona je bila i najlosija medju njima, mislim da je studirala skoro 10 godina) a ovo drugo dvoje fizicara su napolju i rade u struci, jedan je cak i doktorirao u USA. Super zanimanje, lako se moze naci posao negde napolju, pogotovo ako covek voli fiziku , deca u Srbiji su poprilicno neupucena oko toga.

    Mislim da je u vezi fizike veliki problem sto deca ne vole taj predmet, mnogima je ekstremno tezak i nepojmljiv pa ga zaobilaze u sirokom luku. A onima kojima bolje ide matis i sama fizika pre na pamet pada da studiraju konjukturnije fakultete, ETF, gradjevinu i pogotovo programiranje.
  • Neko daleko

    03.07.2019 23:07
    Tako trrbs
    Ljudi,pa sada kada su plate prosvetara najviše u novijoj istoriji vi se tako ponašate. Sramota
  • Nana

    03.07.2019 23:05
    Pitanje
    Hajde da mi neko pametan objasni, zašto mora master za rad u osnovnoj školi?!
    Evo imam primer u porodici, tetka radi u Australiji sa njihovim bečelor studijama kao učiteljica u osnovnoj školi.
    Da li smo mi to mnogo pametniji od njih? Napredniji? Nešto ne bih rekla.
    Jednom prilikom me pitala da li je to neka moda da svi idu na master.
  • mrcke

    03.07.2019 22:51
    Deco, kakav fakultet kakvi bakrači, bežite iz ove raspale prćije kako znate i umete.
  • Muse

    03.07.2019 22:42
    Muse
    Kao neko ko je zavrsio geografiju na doticnom fakultetu mogu samo da kazem da me nista ne cudi jer od cele moje generacije samo njih dvoje radi u struci. Zasto bi se neko micio ni za sta... to kad sam ja upisivala nisam verovala, mislila sam bice kad tad. I moji su me odvracali ja sam bila uporna hocu to i nista drugo. Zao mi je sto smo docekali ovo i govorim u svoje licno ime- zao mi je. Nauka je nauka. Valjda sam staromodna. Da nije naucnika svet ne bi bio ovakav kakav jeste. Ali drugo vreme dolazi. Nikad nisam radila u struci nego u Liru dve godine, i kurta i murta mi je naredjivao, sa osnovnom skolom jer stranka i kumovi. Po buticima i ribala teretane. Sada ne radim nigde, bacila sam 5 godina zivota, rada i truda da zavrsim ono sto sam oduvek zelela- da predajem deci. Pozdrav svim mojim kolegama.
  • mr

    03.07.2019 22:37
    Nema tu debakla, nego trziste rada radi svoje, a i drugacija su vremena, devojke ukapirale da je bolje ugraditi silikone i upisati casove pevaljkanja, nego diploma koja ne vredi ni za poziranje.
  • I

    03.07.2019 22:33
    50.000 friter u promenadi, 38.000 medicinska sestra, 52-3.000 nastavnik u skoli... i ko onda da ide u nastavnike, a uz to na PMF-u misle da rupa na saksiji jos uvek nije otkrivena...
  • Sun

    03.07.2019 22:10
    Sto mi je drago
    Bravo deco, drago mi je da ste svesni situacije. Ja sam davne 2005 zavrsila biologiju i imam samo godinu dana staza u skoli jer nisam politicki aktivna i nemam rodbinu da me pogura.
  • Prof fizike

    03.07.2019 22:09
    Veciti stident
    Ostala dva ispita... Ne pustaju godinama da se poloze ispiti kod Cece na njenoj katedri.... Olosi bezobrazni.... Misle da su bogovi.... Ne treba da imaju studente, na povetku med i mleko, posle krv prolijes i zivce pogubis da bi radio u skoli za 50.000...ima tu jos olosa od profesora.... Glupa fizika i proklinjem dan kada sam je upisao!!
  • Profesor Univerzitet

    03.07.2019 21:59
    Srbija ubila škole i decu
    Ovih nekoliko prijavljenih za nastavnička zanimanja su realan odraz višegodišnjeg, ili višedecenijskog odnosa prema školstvu u Srbiji. Završiti državni nastavnički fakutet, privatnih nema iz razumljivih razloga, i postati master ahteva 5-6 godina ozbiljnog učenja i najčešće podstanasog života i značajne troškove. Ozbiljna aternativa je kupovina diplome i doktorata „tamo gde se to radi“, mnogo je jeftinije i bez muka.
    Plate su mizerija, najniže za fakultetski obrazovane u državnoj službi. Platne razrede obećava država više od jedne decenije. Sve više učenika u jednom razredu. Bez materijanog ulaganja u nastavna sredstva.
    Deca su jedini preostali resurs Srbije, sve sotalo smo pokrali i „privatizovali“. A o razvoju školstva i reformi obrazovanja i Srbiji glavnu reč vode neki Čadež iz privredne komore, bez dana iskustva u privrdi i školstvu, i Ministar prosvete, profesor i vlasnik gimnazija, masterirao u 7 deceniji života, bez dana rada u nauci ili na univezitetu. Prosvetni savet Srbije, Udruženja nastavnika Srbije i SANU u hibernaciji a i niko ih ništa i ne pita.
    U ozbiljnim zemljama se uključuje u gradivo deep lerning (DL), machine learnig (ML) i veštačka inteligencija. A u Srbiji pričamo o dualnom obrazovanju, a identičan profil majstrorski skola je ukinut krajem šezdestih godina, ŠUP-škole učenika u privredi. Profesori su najobrazovanija sirotinja u Srbiji.
  • (M)učenik sa pmf

    03.07.2019 21:26
    Matematika
    A dok završiš matematiku na Pmf, propišaš sopstvenu krv. Dokotrljaš se blizu kraja, da bi ti saopštili da sa te 4 godine možeš da se slikaš bez mastera.
    Pa radi ekvivalenciju ispita, pa si neke džaba i položio, pa ti zalepe nove (koje moraš da platiš po bodu). Pa i kada si "apsolvent", to ustvari nisi, nego te vraćaju na četvrtu godinu kako bi svake godine iznova plaćao 20 crvenih (6000 upis, 10000 obnova, 2x2200 overa semestra)!
  • Student PMF-a

    03.07.2019 21:26
    Samo neka nastave tako sa radom bice ih jos manje.
    Svaka cast pojedinim profesorima .
  • Programer

    03.07.2019 21:17
    Proglem je očevidan. Kada društvo i država budu više cenili nastavnike (a to pre svega znači veće plate), više srednjoškolaca će se prijavljivati na nastavničke smerove. A da ne pominjemo partijsko i rođačko zapošljavanje.
  • Ika

    03.07.2019 21:02
    Zašto...
    Eto tako upitasmo se "zašto?" posle dugogodišnje razrade koja je kulminirala ovim "epilogom" u poslednjih par godina. Zašto...Izmislili smo i akreditovali privatne fakultete čiji pitomci uzimaju mesta legalno diplomiranim profesorima (ČEMU TRUD ONDA), dali smo pravo onim koji nisu sa profesorskog smera da završavaju nekakve kurseve na pefirerijskim fakultetima da bi mogli da uđu u proceduru za licencu (ČEMU TRUD ONDA), dali smo pravo učiteljima da predaju geografiju, biologiju i ne znam šta još... (ČEMU TRUD ONDA)...
  • Ko kome ne treba?

    03.07.2019 20:58
    Profesori bez studenata?
    Šta kažu predavači na PMF? Neće imati kome da predaju. A nije se njihov glas čuo, nisu se postarali za nove programe, za nova usmerenja.. i oni ko bubrezi u loju.. plata stiže, državni posao, dodatno zarađuju na projektima i ne talasaju..
  • Profesor

    03.07.2019 20:57
    Informatike
    @Profesor biologije: Žao mi je što Vi niste našli posao u svojoj struci. Ali ja sam završio isti taj PMF, smer informatika, i evo već petnaest godina radim u struci i zarađujem sasvim pristojno. Nije PMF kriv što se u državi smanjio broj dece i broj škola u koje možete da se zaposlite i što nema više istraživačkih laboratorija u kojima će biolozi da se zaposle. U mojoj struci, informatici, svi studenti koji završe odmah nađu posao u IT kompanijama, Levi9, Execom, Sinehron, da ne nabrajam više. Čak i puno studenata radi a da nije završilo fakultet, a u poslednje vreme je trend među studentima matematike da se preorijentišu na informatiku i zapošljavaju u IT firmama. Posebno se traže studenti u oblasti data mininga i analize velikih količina podataka, tzv. big data. Tako da nemojte ceo PMF da ocrnjujete, uvek se znalo da su matematika i informatika dobri smerovi, a to što niko neće da bude profesor za platu od 47000 dinara, razmislite da li je kriv PMF ili neko drugi.
  • Maka

    03.07.2019 20:54
    Nije ni čudo! A oni još i zatežu sa prijemnim ispitom posebno na matematici pa im oni iz matematičke gimnazije od 60 maksimalnih skupe jedva 30 poena. Kao profesor mogu samo da kažem jedno - poziv je divan ali je iz godine u godinu sve teži, neplaćeniji i ponižavajuć. Kolege najbolje znaju zašto. Ali, opušteno, biće još gore!
  • Hau jes no

    03.07.2019 20:50
    Tarzan ingliš lejdi D.
    Ako Dubravka može da drži govor na tarzan ingliš onda svi sve mogu. Kako li su ponosni bili članovi Vlade da ih ovakva neznalica predstavlja!? Pa ona je njihov ponos. Ona je najbolja poruka deci, budućim studentima. Ako ste deco i malo bolji od nje- uspećete sve! Ovde može da nas predstavlja i neko ko jedva čita govor na "engleskom" napisan "po Vuku". Pogledajte, biće vam sve lakše! Treba to svaki dan gledati!
    https://www.euskola.com/blamaza-srbijanska-politicarka-u-vijecu-europe-jor-opijon-end-venisn-komisn/
    Kakav crni PMF.. samo prelećeš iz stranke u stranku i eto te na vrhu. Tako nas ovde uče ministri. Svi su oni tako..
    Profesor Stojković je otišao..ne treba nama genetičar..
  • Rade

    03.07.2019 20:40
    Sta reci nego smrdija! Pa.ko je.lud da se.skoluje za zanimanja koja se samo dobijaju stranacki...
  • Mima

    03.07.2019 20:40
    Drustvenjaci
    Nisu puno bolje prosli ni nastavnicki programi za drustvenjake na Filozofskom - srpski i (verovali ili ne) nemacki jezik - prijavljenih je daleko ispod odobrenog broja. Zapravo, sve sem psihologije (opet najvise zbog mogucnosti zaposlenjanu IT-ju) i engleskog je ispod odobrene kvote.
  • Jela

    03.07.2019 20:17
    Moj doprinos
    Slazem se sa svim sto neko napisa da je do debakla trebalo ranije da dodje. PMF je zaista mesto za uhlebljavanje porodicnih stabala, a ono malo preostalih mesta se puni mediokritetima koji ce da okrenu slepo oko na ovaj sistem. PMF ako se izuzme usmerenje informatike zaista ne nudi ama bas nikakvu buducnost studentima. Izuzetak su jedino oni koji imaju jasan cilj da emigriraju najbolje vec nakon osnovnih studija jer se sa prirodnim naukama lako emigrira na doktorat (ako ste dobar student), pa potom ljudi nalaze nacine da tu gde odose ostanu ili idu dalje i sl. Uz sve to profesor se moze biti i sa diplomom biologa na primer. A uz vezu vam ponegde ni ne treba diploma! Eto, u tome lezi problem. Dakle PMF ako ne planirate u inostranstvo nemojte upisivati. Pre se odlucite za nesto prakticnije. Na primer volite hemiju, upisite farmaciju. Volite biologiju, idite na medicinu. Volite matematiku i fiziku, idite na programiranje i FTN. I tome slicno. Fundamentalne nauke stoje slabije i na Zapadu, a u Srbiji necu ni da komentarisem. Diplomac biologije, emigrant, doktorant trenutno u Zapadnoj Evropi
  • Upisujte deco!

    03.07.2019 19:57
    Odlicna prilika deco a posle..
    Gospodin ministar pojma nema da se studenti uzaludno skoluju jer ovde posao nece naci.

    Pametna deca ce upisati sada fakultet, mesta na budzetu ima, o trosku drzave ce zavrsiti i onda ce otici u inostranstvo.

    A vi nesposobni ministri i dalje trosite novac na neupotrebljiva zanimanja, kad vas nije stramota.
  • Venišn komišn

    03.07.2019 19:47
    Finasista, vazduplohov, venišn
    Postavlja se pitanje zbog čega budući studenti ne žele da se direktno usmeravaju za profesore i nastavnike?

    Da ima normalnih, pre 10 godina su morali znati da deca gledaju i uce da se do lepog zivota ovde ne dolazi radom i ucenjem, da su prosvetni radnici ovde ponizeni i siromasni, gledaju kako su im roditelji oterani iz privatizovanih fabrika a da se sve moze ako se uclanis u stranku. Mozes biti i direktor i profesor i sve a bez znanja i dana skole i radnog iskustva. Zasto bi neko onda i ucio neke skole kad je Toma diplomirao nesto pre odlaska u penziju i jos dobio vilu na Dedinju.
  • Nemanja NS

    03.07.2019 19:39
    Pa ocigledno da ko ima dara za prirodne nauke upisuje nesto profitabilnije umesto da rizikuje da mu sutra kapitalista Sarcevic ukine odeljenje i smanji svakako mizerno platu, jer ,,nema dovoljno djaka'' I sve to na osnovu kojekakve analize Svetske banke kojoj je sve cime se finansira neki javni interes sumnjiv trosak.
  • Majka buvšeg student

    03.07.2019 19:39
    Odoše
    Nemoguće je zaposliti se sa zvanjem profesora ili nastavnika. Ovde se fakulteti završavaju ili na osnovu "članstva" ili da bi se steklo neko znanje i diploma da se pobegne odavde. Sve zavisi koliko deca pronalaze interes i mogućnost da na osnovu stečene diplome negde emigriraju.
  • Profesor

    03.07.2019 19:33
    Biologije
    Sasvim očekivana i normalna stvar.
    Samo što je do debakla trebalo da dođe mnogo ranije. Generacije i generacije studenata koje su završile studije na PMF-u u Novom Sadu nikad nisu našle posao u struci, odnosno fakultet su džaba završavali. Bitno je da su na fakultetu redovne plate, da su uhlebljeni svi tatini i mamini sinovi i ćerke počev od studentske slušbe do profesora... Kvote popunjene... A to da li će neko stvarno naći posao u struci za koju je dobio diplomu, to nije bitno.
    Pola smerova bi trebalo ugasiti a u ostalim prepoloviti broj mesta.
    Ajd što nikad ne nađete posao, što učite marpjivo bar 5 godina, što se naplaćate kirija u Novom Sadu, što izmučite roditelje studenata koji zadnji dinar odvajaju da ih školuju, nrgo što i dalje rasposujete konkurse za mesta koja su apsolutno nepotrebna tržištu rada.
    Da sumiram i pošaljem poruku svim budućim studentima: što dalje od PMF-a u Novom Sadu, nemojte da gubite najbolje godine u životu, dobro razmislite šta upisujete i ne pravite greške koje je moja generacija pravila...
    Diplomirani profesor biologije-master bez radnog staža u školi...
  • Dovidjenja

    03.07.2019 19:21
    Ni znanja ni privrede
    Smer biohemija na PMF-u obrazuje kadrove koji nemaju gde da rade ovoj zemlji. Drustvo biohemicara potvrdilo da ne mogu da rade u medicinskim laboratirijama sa tim znanjem a privredu nemamo. Sta je tu onda cudno? Deca nadarena za prirodne nauke ovde nikome ne trebaju ali bitno je da oformljena komisija za sprecavanje odlaska mladih. Komisija se verovatno zove LASO.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna